Friday, 23 November 2012

Dajjal Dan Teknologi Misterinya Siri 11


Bismillaahirrohmaanirrohiim..

Assalamualaikum wbt, semoga semua sihat-sihat belaka. Sori la kalau terlama...


Pada artikel 17 November 2012 yang lalu, saya baru sahaja publish kisah tentang penyamaran dajjal sebagai Merlin. Pada hari Selasa 19 November 2012 pula, saya menonton siri Merlin di TV3. What an uncanny coincidence sebab episod to seolah-olah menjelaskan kegunaan stonehenge sebagai stargate ke alam arwah (Arthur terlalu rindu dan ingin berjumpa kembali dengan ayahnya, Uther. So, di pergi ke sekumpulan batu stonehenge, tiup semacam trumpet dan portal pun terbuka. Dia masuk ke portal yang diselubungi asap dan dapatlah dia jumpa roh ayahnya). Terangkat sebelah kening sekejap.. Kalah kening Ziana Zain. Ada hadis nabi Muhammad saw menyatakan bahawa dajjal boleh mendatangkan jin dan syaitan yang boleh menyerupai kaum kerabat yang telah menjadi arwah pada zaman pemerintahannya? Adakah logik kalau dikatakan bahawa aturan itu sudah terpakai sejak dari zaman dahulu lagi? Hmmm.... sesuatu yang menarik untuk difikirkan.

Bila melihat peranan Gaius pula, adakah selama ini orang tersilap menilai siapa Merlin? Melihat kepada siri kali ini, saya baru perasan, ada sedikit keanehan mengenai Gaius. Adakah Merlin itu jelmaan dajjal, atau Gaius yang sebenarnya adalah jelmaan dajjal. Dapat juga dilihat dari siri-siri sebelumnya, Gaius lebih banyak tahu tentang amalan-amalan sihir kuno dan selalu menjadi tempat rujukan Merlin. Rupanya diapun ahli sihir juga. Merlin banyak belajar dan menerima tunjuk ajar daripadanya. Hati semacam kuat mengatakan Merlin ini mungkin merupakan anak didiknya di Britain yang diarahkan untuk mencorak kekuasaan Gaius si dajjal melalui King Arthur? 


Eh, dah melalut ke sana pulak. Marilah jom kita teruskan pengembaraan seterusnya sambungan dari artikel yang lepas.


Sebagai seorang yang banyak tahu tentang ilmu, dajjal faham benar fungsi dan gerakan masa. Dia menghitung setiap detik dan menjangka setiap peristiwa. Bahkan dia telah mencongak jangka waktu ke hadapan di mana dia akan kembali ke dunia. Di alam jin, dia mencatur rencananya dengan teliti tanpa henti dengan bantuan iblis dan jin. Dia mengkhabarkan kepada semua proksinya untuk terus giat melebarkan pelbagai propaganda dan konspirasi di alam dunia. Jika kita menonton Lord of The Rings, tentu anda dapat melihat bagaimana Gandalf mengembara ke alam Hobbit dan bertemu makhluk aneh bertelinga panjang dan jelas menampilkan suasana alam jin. Eh, filem HOBBIT dah nak ditayangkan kan? Rasa macam nak pegi tengok.. jom jom tengok jom bagaimana mereka menggambarkan alam jin tu nanti.......

Tapi bila fikir dua kali, sayang rasanya nak buang duit beli tiket mahal-mahal, kalau saya nak tengok, kena beli tiket untuk 6 orang. Lebih baik tunggu CD RM2 keluar. Harga biasa RM5, saya dapat RM2. Boleh tengok banyak kali selagi tak rosak. Jangan jeles. (Alah, setakat CD pirate, takde maknanya anda nak jeles, kan? hew hew hew).

Mari kita perhatikan beberapa petikan untuk mengukuhkan hipotesis keberadaan Merlin di alam jin ini :

"We have seen instead that Merlin's withdrawal is one he makes from choice to allow himself the freedom to grow and change and to protect the treasures of life. This can best be brought about within the place of the hidden kings, which lies somewhere between earth and heaven. Merlin appears as one who travels through to the world for a while only to withdraw again into an inner lace from which he may one day come again".

Terjemahan : " Sebaliknya kita dapat melihat bahawa Merlin sendiri yang memilih untuk mengasingkan diri bagi membolehkannnya mendapatkan sepenuh kebebasan untuk menjayakan perancangan dan perubahan dan melindungi kepentingan kehidupannya. Semua ini hanya dapat dicapai di dalam wilayah raja-raja yang tersembunyi (tempat singgahsana iblis dan anak-anaknya yang menjadi raja) yang dikatakan berada di antara langit dan bumi. Merlin tampil seperti seorang pengembara yang datang menjelajah dunia buat sementara hanya untuk mengasingkan dirinya semula ke lapisan wilayah di mana dari situ dia akan kembali ke dunia satu hari nanti".

Ini pula kata-kata akhir Merlin sebelum dia menghilangkan diri dan masuk ke alam hibernasi melalui catatan Sir Gwaine (salah seorang kesatria Arthur rasanya dia ni) di dalam bukunya, 'The English Merlin'.

"Me never shall you see again.... for from hence may I not come out nor shall I ever come out, for in all the world is not so strong a place as this where I am and it is not of iron nor steel nor timber  nor stone but it is of the air without any other thing, [made] by enchantments so strong that it may never be undone while the world endures, nor may I come out nor no one enter... I beseech you to God that keep the King Arthur and the realm of Llogres (Britain) as for the best people of the world".

Terjemahan : "Aku tidak akan kau temui lagi.... kerana mulai dari sekarang aku tidak akan keluar dan tidak sesekali aku akan keluar, kerana dunia ini tiada kuasa yang cukup kuat seperti aku berada di tempat ini yang tempatnya bukan berasal dari besi mahupun kayu ataupun batu tetapi tempat ini hanyalah udara tanpa ada yang lainnya. Ia terbuat daripada mantera-mantera ampuh yang tidak akan sesekali terungkai, sementara dunia ini bertahan, aku tidak akan keluar manakala tiada sesiapapun boleh masuk... Aku mendoakan semoga tuhan melindungi King Arthur dan wilayah kekuasaannya Llogress (Britain) sebagai tempat dan masyarakat terbaik dari seluruh dunia".

Bagi mereka yang baru mengenali Merlin, mungkin mereka akan terus menduga-duga siapakan lelaki tua yang penuh sakti dan amat berpengaruh dalam mencorak masa depan sebuah negara eropah iaitu Great Britain. Imran Hossein, penulis buku 'Jerusalem in the Quran' pernah berkata bahawa di negara inilah dajjal akan menebarkan segala penipuannya. Ksah ini seolah-olah membenarkan kata-katanya bahawa di sinilah  dajjal memulakan perancangan kemunculannya. Petikan ini untuk mengukuhkan hipotesis bahawa Merlin tidak mati tetapi akan kembali sewaktu zaman semakin menuju ke penghujung :

1.  "And Merlin come to Perceval and to Blayse his master and he took leave of them and told them that our Lord did not wish that he should show himself to people, yet he would not be able to die before the end of the world"

Terjemahan : "Dan Merlin datang kepada Perceval dan kepada Blayse, gurunya dan dia meminta diri  untuk meninggalkan mereka seraya mengatakan bahawa tuhan mereka tidak bersetuju jika dia (Merlin) memperlihatkan dirinya kepada orang ramai, namun dia tidak akan mati sebelum dunia ini berakhir".

2.  "Dwelt in the mountain to the north... herding and farming and minding their own business. He, The Old One lived alone in the south. What he is and where he came from, I cannot say. Perhaps your legend put him being the off spring of a demon has some truth in it. I don't pretend to know. We call ourselves The First Folk because it is our belief that or our gigantic ancestors were the first people to live on this island. Yet they called him The Old One".

Terjemahan : Tinggal di pergunungan ke arah utara... berternak dan bercucuk tanam dan menjalankan urusan mereka sendiri. Dia, The Old One tinggal berseorangan di sebelah selatan. Siapa dia dan darimana dia datang, saya tidak boleh mengatakannya. Mungkin lagenda anda yang mengatakan dia anak kepada syaitan ada kebenarannya. Saya tidak berpura-pura tahu. Kami memanggil diri kami Komuniti Terawal kerana itu menurut kepercayaan kami atau nenek moyang kami yang bertubuh sangat besar adalah manusia pertama yang ada di pulau ini. Namun begitu, mereka tetap memanggilnya, The Old One".

Baca dengan hati yan terang. Lihat dengan hakikat yang dibentangkan bahawa ini bukan sekadar epik dan propaganda Barat. Ia adalah sebuah sejarah aneh yang telah tertulis. Ia umpama satu hakikat yang nyata tetapi tersembunyi di dalam bilahan sejarah silam. Lipatan sejarah silam ini memang pernah mengesahkan bahawa Merlin pernah hidup bersama bangsa eropah dan kemudian pergi tetapi tidak disebut sebagai mati. Dia hilang di dalam sejarah yang dibinanya sendiri dan berjanji akan kembali. Kini dia dinantikan sebagai raja yang akan kembali ke dunia. Dialah dukun agung yang telah mencorak sejarah dan tamadun silam dan akan zahir ke dunia, langsung disambut sebagai the true wonder...

".... roi perdu or lost king (Merlin) the supernaturally aided monarch who having completed his task on earth does not quite die but retires into some other dimension where he bides his time until the need of his people dictates his return".

Terjemahan : ".... roi perdu atau raja tersembunyi (Merlin) yang dengan saktinya membantu kerajaan beraja, sudah menyiapkan segala tugas urusannya di dunia, dia tidaklah mati tetapi membawa diri ke alam dimensi lain, dia menanti saat di mana para pengikutnya amat memerlukannya dan dia akan kembali".


Semalam saya stop kat sini, jom baca sambungannya. Hari ni 23hb November 2012 bersamaan dengan hari Jumaat (bila siap, dah tukar 24hb hari Sabtu pulak). Kali ni nak cerita pula pasal saat kemunculannya.


Dajjal akan muncul ketika manusia sudah melupakannya. Lupa kerana kisah dajjal tidak lagi disebut-sebut. Lupa kerana kisah dajjal terlalu sulit untuk difahami. Lupa kerana disangka kisah dajjal hanyalah sebuah kisah dan dongeng agama. Lupa kerana masalah dajjal bukan masalah utama. Akhirnya kisah dajjal terus dilupakan kerana pelbagai alasan yang menyangkut kehidupan. Menghidupi anak-anak, membesarkan mereka, memperbaiki status dalam hidup, mencari harta kekayaan, bergelut dengan pelajaran, mengejar kerjaya dan sebagainya. Sedangkan kita sudah berada di penghujung zaman yang begitu dekat dengan kemunculannya. Nasib baiklah anda baca kisah ni, dapatlah saya tolong mengingatkan supaya kita tidak terus terlupa bahawa kehadirannya sudah semakin hampir. Ini penting, supaya kita boleh lebih bersedia.

Jika kita membaca kitab karangan Imam Ibnu Katsir di dalam karya beliau 'Malapetaka Bakal Menimpa Menjelang Kiamat', jelas beliau meletakkan kemunculan dajjal sebagai di antara tanda-tanda kiamat yang besar. Pada hakikatnya, hitungan saat kehancuran dunia sudah pun bermula sejak kewafatan baginda nabi Muhammad saw. Saat kemunculan dajjal adalah pada masa semakin banyaknya perselisihan pendapat,  perpecahan di dalam sesuatu masyarakat, pegangan agama semakin melemah dan ketika umat Islam mula melupakan kisahnya. Bukankah semua ini yang sedang berlaku dengan pesatnya di sekeliling kita saudara?

Dajjal akan datang. Dia pasti datang. Dia tetap akan muncul. Kecuali jika Allah berkehendak sebaliknya. Samada kita sudah bersedia menerima atau pun tidak, ia tetap akan berlaku. Cuba perhatikan sabda nabi Muhammad saw seperti berikut :

".... Ia pasti muncul di tengah-tengah kalian. Sesungguhnya kemunculannya adalah benar. Adapun kemunculannya sudah dekat". (Pada 1400 tahun yang silam nabi Muhammad saw bersabda untuk mengingatkan kita bahawa kemunculan dajjal sudah dekat, apatah lagi di masa kita sekarang saudara, kedekatan tempoh kemunculannya itu sepatutnya semakin menggelisahkan).

Dajjal telah mengatur segala perancangan kemunculannya sejak ribuan tahun dulu. Diatur dengan penuh teliti dan diadun dalam bentuk yang tidak terfikir oleh manusia. Selepas membaca artikel ini, anda mungkin akan faham sebaran fitnahnya yang misteri dan penuh pesona. Atau anda mungkin sahaja akan faham setelah dajjal benar-benar mengisytiharkan dirinya sebagai tuhan.

Dajjal tahu benar akan kelemahan manusia. Kita hanya membataskan jalan fikiran kita denga fahaman logik dan rasional. Kita akan membicarakan sesuatu perkara berdasarkan had ilmu yang sesuai dengan jalan fikir kita. Maka dengan pintar, dihapuskanlah segala jejak penipuannya dengan membentengi diri dan fitnahnya dengan tabir mistik yang penuh kerahsiaan, dengan jalan mitos yang tebal dengan bau misteri yang tidak dapat dikesan oleh manusia. Selagi mana manusia berada di dalam kepompong itu, selagi itulah dia selamat daripada dikenali. (Alhamdulillah, dengan keizinan daripada Allah swt, tabir rahsia dan misteri yang dibangga-banggakannya sudah semakin tersingkap oleh kita).

Di sini harus kita diperhatikan dengan cermat bahawa terdapat dua insiden di mana ungkapan keluar disalahertikan :

Pertama : Dajjal akan keluar dari pulau tempat dia dipasung,

Kedua : Dia akan keluar dari arah Khurasan. Keluarnya dajjal dari daerah di Khurasan di dapati di dalam hadis dari Saidina Abu Bakar sendiri :

"Sesungguhnya dajjal akan keluar dari sebuah tanah di timur yang dikatakan sebagai Khurasan. Dia akan diikut oleh ramai orang yang wajah mereka seolah-olah sebuah perisai yang dipalu" (agaknya seperti topeng kesatria-kesatria zaman dahulu yang menutup muka ataupun seperti wajah orang-orang monggol).

Inilah tanggapan yang disalahertikan. Keluarnya dajjal dari pulau di mana dia dipasung tidak bermakna dia akan membawa kerosakan akhir zaman. Saat sebenar keluarnya dajjal ke dunia dengan membawa kerosakan dan huru hara bukan merujuk kepada hadis Tamim Ad-Dari, tetapi merujuk kepada hadis ini :

"Dari Rasyid bin Sa'as, beliau berkata : Ketika dibuka, dia berteriak, disamping ada penyeru lain yang berteriak, "Lihat, dajjal sudah pun keluar". Lalu mereka pun mendapatkan sahabat nabi bernama Ash Sha'ab bin Jushamah dan beliau berkata : "Andai saja kamu tidak bertanya, pastilah aku akan ceritakan kepada kamu bahawa aku mendengar Rasulullah bersabda, "Dajjal tidak akan keluar sehinggalah manusia lupa dari mengingatinya, hinggalah para imam meninggalkan peringatan (bahaya dajjal) di mimbar (khutbah dan ceramah" ".

Sebab sebenar dajjal akan keluar dipetik dari sebuah hadis dari Hafsah r.a :

"Aku mendengar Rasulullah saw bersabda : Sesungguhnya dajjal akan keluar kerana satu kemarahan (yang dicetuskan pihak lain) yang membangkitkan kemarahannya (kemarahan yang tidak terbendung lagi)".

Inilah saat kemunculan dajjal yang sebenar. Kemunculan yang penuh dengan kemarahan akan membawa kehancuran dan porak peranda. Sementara keluarnya dia dari pulau yang disebut di dalam hadis Tamim Ad-Dari hanyalah untuk bebas mengembara dan menjelajah setiap inci bumi sambil terus menanam fitnah perpecahan dan berbuat kerosakan skala kecil di sana sini. Inilah fakta yang kebanyakan kita terlepas pandang. Kenapa? Disamping kurang faham dan pemisahan fakta yang bertepatan, kita melihat cerita dajjal di dalam lokasi jazirah Arab sahaja dan tidak lebih dari itu.

Kita menganggap cerita dajjal adalah cerita milik orang Islam dan umat lain tidak menerima kehadirannya. Sedangkan setiap nabi yang mulia dari nabi Adam a.s sehingga nabi Muhammad saw (keseluruhan berjumlah 124,000 nabi, yang wajib dikenali 25 rasul) mengingatkan kisah dajjal kepada umat masing-masing.

Sebenarnya saudara, fitnah dajjal sudah lama mendahului kemunculannya. Fitnahnya adalah yang paling getir, dahsyat dan tidak dapat dibayangkan oleh akal fikiran kita. Inilah yang dberitakan oleh nabi Muhammad saw bahawa fitnah dajjal diiktiraf sebagai fitnah yagng paling besar sejak Allah menciptakan nabi Adam a.s :

"Tidak ada finah yang lebih dahsyat daripada fitnah dajjal, sejak nabi Adam a.s sehingga datangnya hari kiamat".

Diriwayatkan daripada Huzaifah r.a, beliau berkata :

"Disebutkan perkara dajjal di sisi Raasulullah saw maka baginda bersabda : Sungguh tidak ada fitnah di antara kalian lebih aku takuti daripada fitnah dajjal. Tidaklah ada seorang yang akan selamat daripada fitnah sebelumnya, melainkan dia akan selamat darinya. Dan tidak diciptakan sebuah fitnah sejak dunia ini ada, kecil mahupun besar, kecuali fitnah dajjal".

Perkataan dahsyat ini difahami dengan pelbagai bentuk. Boleh jadi huru hara, boleh jadi budaya maksiat yang bermaharaja lela, boleh jadi fitnah yang berleluasa dan sebagainya. Oleh kerana istilah dajjal itu sendiri bermaksud 'menutupi', maka perkataan dahsyat itu tadi harus dibaca sekali dengan menyembunyikan. Maksudnya ialah, dajjal akan menutupi kebenaran dan menggantikan ia dengan kepalsuan dengan cara yang paling dahsyat dan terlihat begitu mulus dan indah. Dia akan mencetuskan huru-hara dan memenuhi dunia dengan propaganda palsu, mengatur peperangan demi peperangan dengan jalan halus dan licik, mencetuskan pelbagai bencana dengan teknologi pemusnah, mencipta virus penyakit berbahaya sehingga manusia percaya wabak ini tersebar akibat kecuaian manusia, mengawal cuaca dan suhu dengan memusnahkan lithosphere dunia. (Lithosphere atau litosfera ialah lapisan tanah keras di atas kerak bumi dengan kedalaman sejauh 55km (di bahagian laut) hingga 200km (di bahagian daratan). Saya baru baca artikel yang agak menggelikan hati bertajuk Ubat Ketiak Timbulkan Tsunami? Memang menarik tapi saya kongsikan lain kali aje lah ya...).

Sunggguh dahsyat! Jika anda mengetahui betapa dajjal telah mengawal setiap hal ehwal penduduk dunia, anda pasti tidak senang duduk. Pandangan anda terhadap dunia tidak akan sama seperti dahulu lagi. Apa yang dikatakan bukan rekaan dan bukan kebetulan. Segala fakta mengenainya sudah diketahui kebanyakan dari kita. Tetapi ia selalunya terhenti macam tu saja kerana tidak dapat dibuktikan. Namun kita harus yakin bahawa semuanya berlaku dengan izin Allah swt.

Sehingga ke hari ini, turutan kemunculan dajjal tidak difahami oleh umat Islam. Kita gagal menyesuaikan kemunculannya dari sudut pandangan logik dan rasional. Apa yang berlaku sebenarnya ialah, ketika kita membaca kisah dajjal, kita masih menyangka dajjal akan datang seperti gergasi yang membelah awan, melangkah lautan, persis raksasa di dalam siri ultraman. Sunggguh kita telah tertipu! Namun bersyukurlah kerana apa yang kita temui dan ketahui sekarang adalah sebaliknya. Dari pelbagai teks yang terhimpun, dajjal akan tampil sebagai the savior - penyelamat. Dia akan muncul di celah-celah keributan perang dan huru-hara dunia. Maka cerita perang ini akan harus kita lihat dan perhalusi.

Perang Dunia dari yang pertama tidak berlaku secara kebatulan. Itu yang pasti dan itulah yang perlu difahami oleh kita semua khususnya oleh umat Islam. Albert Pike, seorang tokoh Illuminati dengan senagaja telah mendedahkan kenapa Perang Dunia diperlukan dilaksanakan :

"The First World War must be brought about in order to permit the illuminati to overthrow the power of the Czars in Russia and of making that country a fortress of atheistic Communism. The divergences caused by the 'argentur' (agents) of the illuminati between the British and Germanic Empires will be used to forment this war. At the end of the war, communism will be built and used in order to destroy the other governments and in order to weaken the religions".

Terjemahan : "Perang Dunia Pertama mesti dilaksanakan untuk membenarkan gerakan illuminati menjatuhkan  kuasa Czars (maharaja) di Rusia dan menjadikan negara itu kubu kepada fahaman komunis yang bersifat tidak mempercayai mana-mana tuhan. Pelbagai perbezaan (yang bersifat destruktif) yang disebabkan oleh agen-agen illuminati antara British dan empayar Jerman akan digunakan sebagai pencetus peperangan. Pada akhir peperangan, fahaman komunis akan dibina dan akan digunakan untuk memusnahkan kerajaa-kerajaan lain dan untuk melemahkan unsur-unsur keagamaan".

"The Second World War must be formented by taking advantage of the differences between the Fasicists and the political Zionists. This war must be brought about so that Nazism is destroyed and that the political zionism be strong enough to institute a sovereign state of Israel in Palestine. During the Second World War, International Communism must become strong enough in order to balance Christendom, which would be then is restrained and held in check  until the time when we would need it for the final social cataclysm".

Terjemahan : "Perang Dunia Kedua mesti dicetuskan dengan mengambil kesempatan terhadap perbezaan  antara pendokong fasis (membangun kerajaan dengan jalan kekerasan) dan gerakan politik zonis. Perang ini mesti dilaksanakan bagi memusnahkan fahaman nazi untuk mengukuhkan kekuatan politik zionis untuk mendirikan kerajaan berdaulat Israel di Palestin. Ketika Perang Dunia Kedua,  fahaman komunis di seluruh rantau hendaklah menjadi lebih kuat untuk memastikan keseimbangan kerajaan kristian, yang mana ia akan terikat dan boleh dikawal sehingga tiba ketikanya kuasa itu diperlukan untuk perubahan sosial terakhir".

"The Third World War must be formented by taking advantage of the differences caused by the 'argentur' of the illuminati between the politcal zionists and the leaders of the Islamic world. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the state of Israel) mutually destroy each other. Meanwhile the other nations, once more divided on this issue will be constrained to fight to the point of complete physical, moral, spiritual and economical exhaustion... We shall unleash the Nihilists and the atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhare, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilisation and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirits will from that moment be without compass or direction, anxious for an ideal, but without knowing where to render their adoration, will receive the true light through the universal manisfestation of the pure doctrine of the Lucifer, brought finally out in the public view. This manisfestation will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and terminated at the same time".

Terjemahan : "Perang Dunia Ketiga hendaklah dicetuskan dengan mengambil kesempatan pelbagai perbezaan yang ditanam oleh agen-agen illuminati antara puak zionis dengan para pemimpin dunia Islam. Peperangan ini mesti digerakkan di dalam keadaan Islam (khususnya dunia arab) dan puak zionis (kerajaan Israel) saling bermusuhan sesama sendiri. Sementara itu, bangsa-bangsa lain akan dipecahbelahkan dengan isu ini sehingga mereka terdesak di dalam semua hal sehingga melibatkan kemerosotan dari segi fizikal, moral, spritual dan ekonomi.... Kita patut membebaskan para nihilis dan ateis (para anti agama), dan kita akan mencetuskan kekacauan sosial yang mana dalam semua keributan ini, masyarakat akan melihat sepenuhnya efek fahaman ateis (tidak percaya tuhan), kebuasan mereka dan pertumpahan darah yang berluasa. Di mana-mana, penduduk terpaksa mempertahankan diri daripada kebangkitan puak minoriti (nihilis dan ateis), bangun membunuh semua pemusnah peradaban ini dan sebagainya, kecewa dan keliru akan agama kristian, mereka yang dahagakan bimbingan spiritual hilang arah, cenderung mahukan sesuatu yang ideal, tanpa mengetahui di mana harus disembah, akan menerima pencerahan melalui manifestasi sejagat tentang doktrin Lucifer (menyembah syaitan), akhirnya terdedahlah semua kepada umum. Manifestasi ini  akan terjadi berakibat dari gerakan tindak balas massa yang mana ia akan membawa kemusnahan fahaman kristian dan fahaman ateis, kedua-duanya dapat ditundukkan dan dihapuskan.

Kalau kita perhatikan, pelan jahat illuminati dan freemason sedang berjalan dengan jayanya. Kita sedang berada di dalam fasa ketiga pelan tersebut di mana puak yahudi-zionis selalu menjadi penggerak utama untuk melepasi fasa ketiga ni. Gerak kerja ini dirancang dengan penuh teliti. Selepas Perang Dunia Kedua, satu perjumpaan khas di kalangan pendita-pendita yahudi-zionis diadakan. Perhimpunan ini telah dinamakan Emergency Council Europe di Budapest pada tahun 1952 untuk memacu strategi perang dunia seterusnya (Perang Dunia Ketiga). Berikut adalah intipati perhimpunan itu :

"... this programme will achieve its objective, the Third Wold War, which will surpass in destruction all previous contests. Israel, of course will remain neutral, ... this war will end for all times our struggle against the gentiles. We shall embark upon an era of then thousand years of peace and plenty, the Pax Judaica, and our race will rule undisputed over the world". (Matthias Chang, Future Fastforward, m/s 187 & 228)

Terjemahan : "... program ini akan mencapai objektifnya, Perang Dunia Ketiga, yang akan melepasi segala kemusnahan sebelumnya. Israel sudah semestinya akan kekal neutral, .... perang ini akan menamatkan perjuangan menentang bangsa lain yang sudah sekian lama ditempuh. Kita akan memulakan era keamanan dan kemakmuran selama sepuluh ribu tahun, era Pax Judaica (kaum-kaum yahudi) dan bangsa kita akan memerintah seluruh dunia tanpa dapat dipertikaikan".

Jika menurut perancangan, Perang Dunia Ketiga tidak dapat diteruskan pada tahun yang telah dijangkakan, namun hasrat itu tidak pernah padam malah semakin membara dan perancangan yang lebih membinasakan  dibuat dengan skala yang lebih besar. Pada tahun 1980, satu pelan baru telah dibentangkan dengan dasar berikut :

".... great saga will demolish a large part of our world in a multi-dimensional global war, in comparison with which the past world wars will have been mere child's play. That war over resources in the world... we can imagine the dimensions of the global confrontation which will face us in the future". (Matthias Chang, Fast Forward, m/s 189)

Terjemahan : ".... peristiwa besar kemusnahan sebahagian besar alam ini di dalam perang dunia pelbagai dimensi (melibatkan beberapa perkara), sebagai perbandingan, peperangan dunia yang lalu hanyalah sebagai permainan anak-anak. Peperangan itu untuk mengaut sumber kekayaan bumi... kita boleh membayangkan tentangan dari seluruh dunia yang akan kita hadapi pada masa akan datang".

Mimpi dan gelombang kemahuan untuk menguasai dunia bukanlah satu idea yang terpisah, bahkan ia dikongsi secara konsisten oleh para rabbi yang mendokong fahaman yahudi-zionisme di seluruh dunia pada setiap detik dan kurun. Secara tidak langsung, ia menjadi bukti bahawa tanpa kita sedari, semua kejadian  sebenarnya telah dirancang dan dipetakan.

Ramai yang tidak jelas ketika cuba merungkai siapakah dalang yang sebenar di sebalik konspirasi besar ini. Masyarakat umum akan mengatakan ia kerja yahudi dan zionis. Bagi mereka yang baru mula mengkaji mengatakan ia adalah hasil kerja gerakan freemason. Sebenarnya ini hanyalah sebahagian dari kebenaran. Bagi anda yang mulai memahami kerja-kerja konspirasi dunia dan gerakan bawah tanah (underworld), akan mengesan bahawa terdapat satu kelompok yang lebih dominan iaitu The Illuminati. Ia mewakili keseluruhan dasar secret society (gerakan rahsia) yang mungkin tidak juga seluruhnya benar. Kelihatannya ada satu lagi kuasa lain yang bergerak tanpa dapat dikesan yang bergelar the hidden hand (tangan tersembunyi). The hidden hand inilah yang berhubung secara langsung dengan dukun agung yang ditunggu iaitu dajjal.

Apa yang lebih memeranjatkan ialah kemunculan nama dajjal ini memang telah termaktub di dalam mimpi dan gelombang kemahuan mereka. Perhatikan sahaja pendedahan yang dibuat oleh golongan koservatif gereja di dalam satu rumusan persidangan Roman Katolik (Persidangan New House of Theosophy pada Ogos 1991) Sumber www.cuttingedge.org/news/n1051.html.

"With the idea of a key role planned for the Roman Catholic Pope, let us now return to the notes on the seminar at the New England House of Theosophy to see what is planned to happen once the combination worship center is actually built. In fact, let us list all five of the planned steps.

Step One - Three global conferences must be held in order to give birth to the New World order System. (Actually occured Aug 28 - Sep 10, 2000, when New World Order was 'birthed into existence').

Step Two - General Fear of War needed to be instituted and maintained in order to provide the pressure needed to move the parties into this plan (note: When Arafat began his Intifada on Sep 29, 2000, Israel was plunged into the Fear of War scenario from which she has never emerged. Further, when President Bush ordered Coaliton Forces to attack Iraq on March 20, 2003, he plunged that region into an actual war from which is has not recovered but just as importantly the US invasion plunged the world into an unprecedented Fear of War or Rumours of Wars which will not abate until the planned World War Three is under way. How many time have we heard since March 20, 2003, that our attack in Iraq has increased global terrorism and has made all of us more vulnerable to terror attack, not less?

Step Three - International Control Over Jerusalem Religious Area. Once this control established, groundbreaking could bein on a new combination worship center for Jews, Christians and Muslim.

Step Four - Roman Catholic Pope travels to Jerusalem to dedicate this new worship center, proclaiming that all religions of the world are now one. He is their head and the New World order Religion is now official.

Step Five - Lord Maitreya (dajjal) will come to the world scene after the world war has been fought to produce him. After he arises the plan calls for a new temple to be built, after clearing the rubble of the dome of the rock, of course! "

Terjemahan : "nanti-nantilah saya terjemahkan"



Umat Islam mesti jelas dengan susur galur penipuan dajjal dalam bentuk konspirasi gelap yang diatur dengan begitu teliti. Malangnya, kebanyakan umat Islam hanya membaca, apa yang berlaku di pentas dunia hanya sebagai satu konflik semasa dan bahan sejarah usang. Sebaliknya saudara, sebenarnya ia adalah satu skrip panjang yang telah dirangka dan ditulis dajjal sejak ribuan tahun lalu. Ia bukan satu kebetulan. Adakah Perang Salib itu satu kebetulan? Adakah kejatuhan Empayar Uthmaniyyah itu satu kebetulan? Adakah kejatuhan Cordova di Andalusia itu juga satu kebetulan? Adakah gerakan perluasan empayar British dengan konsep 3G (gold, glory, gospel) satu kebetulan? Adakah kejatuhan sistem beraja di Rusia dan Perancis satu kebetulan? Senarai akan menjadi lebih panjang untuk dikisahkan. Tidak syak lagi, inilah hasrat dajjal yang digerakkan oleh puak illuminati yang bersedia dengan apa jua cara untuk mendatangkan Lord Maitreya mereka iaitu dajjal.

Mereka mendominasi aliran sosio-politik-ekonomi dunia. Memetakan fasa demi fasa dan dunia sedang diarah ke satu fasa di mana mereka akan memunculkan dajjal. Persoalannya bukan lagi bagaimana, tetapi adalah BILA? Ia bagai satu sandiwara atau gerak tok dalang ketika memainkan wayang kulit. Tidak hairan ramai yang akan tertipu kerana fitnah sulit ini diadun dengan penuh kerahsiaan dan ketelitian. Mari kita perhatikan kata-kata tokoh illuminati lain seperti Bill Lambert :

".... when Lord Maitreya (dajjal) appears, he will apperar as different beings to different people. He will appear as a man to a man and as a woman to a woman. He will appear as a white to a white, as a black to a black, as an Indian to an Indian, etc".

Terjemahan : "akan dikemaskinikan"

Saudara, saat kemunculannya ialah  kemuncak kepada segala fitnah. Sebelum itu, dia merangka pentas kemunculannya dengan jayanya, mencipta satu babak ke satu babak yang lain dengan memanipulasi pola fikir dan gerak rasa masyarakat. Mengubah persepsi mereka, mengubah cara hidup manusia dengan penuh terancang, mengubah sejarah dan realiti dunia mengikut acuan dan kehendaknya. Perang Dunia Ketiga adalah indikasi awal kemunculannya.

Dia berniat meletakkan manusia di dalam keadaan ketakutan dan putus asa. Ketakutan dan keputus-asaan yang amat sangat. Minda pemikiran manusia di tekan sehingga berada di dalam ketakutan, kekecewaan dan putus harapan. Gelombang ketakutan ini menebar ke seluruh penjuru dunia melalui ancaman perang, bencana alam, wabak penyakit bahkan karya filem seram sengaja dijadikan sebagai pilihan, tema dengan pelbagai judul oleh pengarah Hollywood dengan motif untuk menyerapkan rasa takut ini ke dalam minda bawah sedar kita. Jalan fikir manusia dikawal dan diarah sesuka hati melalui filem dan lagu.

Tanpa sedar, kita dibawa ke satu sudut pemikiran bahawa dunia hanya boleh diselamatkan oleh seorang super-human seperti Superman, Batman, Spiderman dan sebagainya. Malah karya filem Superman dan Batman diberi tema dan judul The Return. Hero-hero pula ditampilkan dengan rambut hitam dan wajah-wajah kacak yang lebih mirip kepada keturunan yahudi. Pemikiran bawah sedar kita akan menangkap isyarat ini bahawa apabila dajjal muncul, dengan propaganda sebagai the saviour, dengan wajah yang hampir serupa dengan hero-hero tersebut, kita akan dengan mudah dapat menerimannya tanpa banyak soal.

Dia akan tiba tanpa dijangka. Ianya bagai merentap seagala lamunan kehidupan selama ini. Cuba dengar dan baca berita setiap hari, perhati dan teliti, lihat bagaimana dunia sekarang sedang mengambil posisi ke arah kemunculan dajjal. Lihat apa yang berlaku di negara teluk. Ia menjadi tanda bahawa betapa ahli-ahli konspirator dunia dan puak illuminati yang menjadi sekutu dajjal sedang berusaha menjadikan perang dunia ketiga menjadi kenayataan. Mereka bekerja keras setiap saat tanpa henti bersilih ganti. Bagi mereka, huru-hara harus dicetuskan di mana-mana untuk memberi laluan kepada kemunculan dajjal yang mereka tunggu-tunggu.

Benar, kita sedang berada di ambang perang. Jika perang dunia kali ini meletus, tidak mustahil ia akan melibatkan letupan bom nuklear dan bom apa lagi yang maha dahsyat. Kini kita sedang menghadapi Perang Teluk ketiga dalam skala yang lebih besar selepas Perang Dessert Storm 1 dan 2. Lokasi di Timur Tengah sengaja dipilih sebagai pintu laluan kemunculan dajjal. Sebagaimana Nabi Muhammad saw dahulu bersabda membayangkan bahawa dajjal akan muncul dari satu daerah timur iaitu Khurasan.

Bahkan ada sebuah hadis diriwayatkan dari Abu Shadiq, dia berkata : "Abdullah ibnu Mas'ud berkata bahawa Nabi Muhammad saw bersabda : Aku (Nabi Muhammad saw) tahu rumah yang pertama kali akan diketuk oleh dajjal adalah rumah kalian, penduduk Kufah (Iraq)".

Perang Dunia Ketiga merupakan ibu segala perang. Justeru jangan terkejut jika perang kali ini melibatkan  kemusnahan alam yang besar, kematian yang melibatkan bilionan iaitu total mass destruction. Namun hakikat sebenar hanya ada dalam pengetahuan Allah swt jua.

Saya melihat perang dunia ketiga adalah sebagai salah satu sebab untuk menghapuskan gentiles iaitu non-yahudi, non-zionis, non-luciferian, non-satanian.. suka-suka aku je tulis kan? Sementara pada pandangan mereka, puak-puak dan sekutu dajjal adalah kalangan yang lebih layak hidup. Kononnya dunia ini hanya layak untuk mereka sahaja. Pastinya base-base atau tempat persembunyian yang ampuh dari kemusnahan  sudah lama tersedia sekiranya perang itu berlaku. Persediaan teliti telah mereka lancarkan dan mereka sudah tidak sabar untuk melakukannya.

Perhatikan pertikaian dan krisis dunia hari ini yang melibatkan negara-negara yang memiliki kuasa bom nuklear. Kita dimomokkan dengan ancaman-ancaman yang berbau bom nuklear dari negara-negara seperti Iran, Korea Utara, Pakistan, India namun dalam masa yng sama kuasa nuklear utama seperti Amerika, Rusia dan Israel disenyap-sunyikan. Jika negara-negara inilah yang terlibat di dalam kancah peperangan, maka pelancaran bom nuklear sudah pasti tdak dapat dielakkan.

Jika ditakdirkan perang meletus, inilah negara-negara yang akan melancarkan bom nuklear mereka. Ketika bom nuklear dilancarkan, akan ada pihak yang menyatakan bahawa ia hanyalah tindak balas ketenteraan yang dicabuli atau pelbagai alasan lain bagi membenarkan tindakan mereka. Bayangkan betapa kemusnahan di Nagasaki dan Hiroshima yang terpaksa di tanggung dahulu. Betapa pula kali ini pada perang dunia ketiga, dengan pelbagai teknologi canggih dan terkini, bukan sahaja bom nuklear, teknologi HAARP sudah pasti akan diaktifkan juga, bom hidrogen dan sebagainya. Sekiranya ia meletus, separuh bahagian benua di dunia ini akan hancur, begitu juga dengan sebahagian besar peradaban manusia.

Anda menonton filem THE RESIDEN EVIL yang terbaru? Nampak tak bagaimana penjahat meletupkan sebuah kawasan yang luas dalam sekelip mata menjadikan kawasan tu hancur sehancurnya sehingga menjadi debu? Pastu siapa tengok filem apala namanya tu... aaaa, CAPTAIN AMERICA.. Tengok teknologi pemusnah yang si penjahat tengkorak merah tu guna, yang macam laser kaler biru tu.. sesungguhnya filem adalah umpama cerminan teknologi yang mereka ada.. apa yang kita tahu terlalu sedikit..

Lihat ramalan Nostradamus di dalam Century III, Quatrain 83 :

"One of the bombs will land in the Mediterranean sea instead of the land, poisoning all the fish. The passages of trade in the region will be disrupted so that the people on the other coast will be desperate for food and will eat the fish anyway. It will happen near the east coast of the Mediterranean in a region of dark-colored cliffs".

Terjemahan : "Salah satu bom akan meletup di kawasan laut Mediterranean bukannya di daratan, meracuni semua ikan. Laluan perdagangan di wilayah itu akan terhalang membuatkan penduduk di belahan pantai yang lain terdesak mendapatkan bekalan makanan dan terpaksa memakan ikan yang beracun itu. Ini akan terjadi di bahagian pantai timur wilayah Mediterranean yang gelap warna tebingnya".

Baca yang ini pula :

"The nuclear weapon being dropped by one of the Middle Eastern countries will spark off yet another war on top of that war. European nations will try to interfere to diminish the threat to oil supplies. When the European countries try to interfere, the crazed leader will use the rest of his arsenal on Europe, most striking the Italian peninsular".

Terjemahan : "Senjata nuklear yang digugurkan oleh salah satu negara Timur Tengah akan mencetuskan lagi peperangan di dalam keadaan perang yang sedang berlangsung. Kuasa Eropah akan cuba untuk campur tangan bagi mengurangi ancaman bekalan minyak. Apabila negara-negara Eropah ini cuba campur tangan,  pemimpin yang gila (gila kuasa dan gila perang) akan menggunakan seluruh kekuatan senjatanya terhadap Eropah, kawasan yang teruk dilanda perang adalah Semenanjung Itali.".

Petikan di atas hanyalah amaran-amaran yang tidak perlu dipercayai. Tetapi tidak dinafikan, apabila perang meletus, keadaan akan amat huru hara sekali dan tidak ketentuan hala. Seperti kiamat kecil. Tak ubah seperti pengalaman ketika zaman perang Jepun. Semua hidup dalam ketakutan. Di Eropah, pengalaman holocoust akan berulang lagi. Adakah kita sudah bersedia untuk menghadapi saat kegetiran itu?

Masya Allah, hanya menggambarkan sahaja sudah menaikkan bulu roma apatah lagi untuk menghadapinya. Mana kita mahu lari saudara? Masuk ke dalam rumah kita yang besar tersergam itukah? Atau masuk ke dalam kenderaan yang besar dan gah? Masuk ke dalam bangunan-bangunan pencakar langit yang mewah? Masuk ke masjid-masjid yang berhias indah? Masuk la mana-mana pun, ketika itu, semua tidak lagi membawa sebarang makna. Hanya Allah swt yang menjadi penyelamat kita. Jom, marilah kita berlari dengan sepantas-pantasnya menuju ke bawah lindungan Allah swt. Hanya kepadaNya lah kita berlindung dan meminta, supaya peperangan ini tidak berlaku di zaman ini. Namun, bagaimanakah dengan nasib anak cucu kita? Jika tidak berlaku di waktu kita hidup, sudah pasti merekalah yang akan menghadapi zaman peperangan ini. Masya Allah, kasihannya...

Ya Allah, (Amin)
Tuhan yang empunya langit dan bumi dan apa yang ada di antaranya, (Amin)
Engkaulah yang Maha Mendengar segala rintihan hati kami ya Allah, (Amin)
Peliharakanlah keselamatan kami dan anak cucu kami ya Allah (Amin)
Lindungilah kami dan anak cucu kami dari mati dalam keadaan terseksa ya Allah. (Amin)
Biarlah kami pergi dalam keadaan baik dan tetap beriman kepadaMu ya Allah (Amin)
Jauhkanlah kami dan anak cucu kami dari fitnah dajjal yang membinasa ya Allah (Amin)
Amin, amin ya robbal 'alamiin..


Bersambung.


Sekarang dah dekat pukul 4:00 pagi. Ramainya yang tak tidur lagi. Saya minta diri dulu ya, nak beradu. Segala kesilapan letak huruf atau ejaan, akan diperbaiki kemudian.

Lepas baca ni cakap terima kasih tau. Lenguh jari jemari saya yang runcing ni mengetik keyboard untuk tatapan anda. Tak malu kan saya? Main suruh-suruh orang pulak, tu namanya tak ikhlas puan ibu... oklah, oklah, tak payah cakap pun takpe... babai..




Wassalam.




31 comments:

Keluang said...

Terbaik. . Teruskan ibu...

Art_vespa said...

saudara penulis..
saya juga ada perasan tentang kisah Merlin itu kerana saya menonton sirinya selama 2 jam kan..Adakah tuan penulis menonton siri supernatural keesokannya di tv3...siri kali ini lebih menakutkan..dimana malaikat castiel (cass) memasukkan roh dari neraka ke badannya dan mengklaimkan dirinya sebagai tuhan yang baru..malaikat ini berpakat dengan raja neraka untuk buka pintu neraka sementara waktu..mungkin tuan penulis boleh review siri ke 2 ini dan nampak apa motif sebenar ia dibuat begitu ..tq

Fairul Fazil said...

info yg baik..tapi saya tak minat tengok cite merlin ni..

Anonymous said...

mmg seronok tgk cerita merlin,x pernah terfikir link dgn dajal lak., bg yg x fhm makna2 tersirat akan menonton sbg hiburan. Rasa2 nya ada x cerita2 yg serupa mcm ni di alam melayu? Manalah tahu kalau2 dajal pernah bertandang ke dunia sebelah sini suatu ketika dahulu...

n9442

mad said...

terima kasih kerana tulisan puan memberikan angle lain kepada tulisan sejarah yg biasa kita baca. salam dari saya di sarawak

Ibu Separuh Masak said...

Salam,


@Keluang : Terima kasih, insyaAllah selagi larat akan diteruskan.


@Art_vespa : Kalau menonton supernatural, saya anggap sebagai hiburan saja. Yang Merlin tu mungkin sekadar kebetulan. Jangan terlalu difikirkan k..


@Fairul Fazil : Terima kasih.. anda minat cerita apa?


@n9442 : Hai, ini dia follower saya. Baca tak frasa "Dajjal akan menjejakkan kaki di setiap inci bumi" (kalau tak silaplah). Jika betul bagai dikata, dah lama dia sampai dah kot..


@mad : Sama-sama, terima kasih anda diterima. Terima kasih juga anda sudi baca.


Wassalam.

Anonymous said...

Assalamualaikum umi half boild..:)

Terima kasih dgn perkongsian ilmu yg Allah kurniakan dgn umi.semoga Allah tambahkan lagi ilmu umi.:)

Cabang ilmu seperti ini la (Eschatology) yg sgt2 diperlukan oleh manusia sekarang x kira apa pun latar blakang agama,bangsa atau nation seseorang itu.manusia yg hatinya ikhlas mencari dan sgt berharap untuk menjumpai kebenaran,Allah pasti bagi.?

Cahaya dari ilahi masuk ke dalam hati dgn mcm2 cara..dan kebanyakan pemuda2 muslim skg yg bsungguh2 bjihad DALAM jalan yg di redhai Allah adalah disebabkan ternampak plot n design yg sungguh berseni dari iblis,dajjal dan sewaktu dgnnya.

Shukran ya umi utk ilmu ni..(cepat2 la ada artikel baru.hehe..)

-along-

Ibu Separuh Masak said...

Waalaikumsalam along. Sama-sama, terima kasih diterima.

Alhamdulillah, Allah mempermudahkan usaha saya. Saya harap supaya ilmu yang dikongsi dapat memberi manfaat. Semoga anda selesa sepanjang berada di sini.

Wassalam.

mohd firdous said...

Thanks ibu....I missed u tau..lama sgt menuggu kali ni..hrp ibu sihat selalu amin....

Matahari Bulan said...

ibu... menarik,errmm moto veni,vidi,vici pun ada kaitan tak..?

ohh cuba singgap jap ibu dan para readers yg lain

mataharibulann.blogspot.com

thanks ya

fendy said...

cukop menarik..10q ibu..

naza said...

mama, saya sangat tertarek tang kening ziana zain tu.... dan terus membaca sampai habis....

Kidxx obito said...

dlm cite merlin ade disebut tentang old religion dimne disuruhnye king arthur menyembah dewa kumpulan old religion. bg pendapat sy old religion tu samada ajaran para nabi terdahulu atau agama pagan dahulu kala seperti mesir , zeus dn lain2. sy tk pasti samada ia satu fakta sejarah atau rekaan semate2. dlm cite tu merlin (sbgai penasihat king arthur) menghasut arthur menolak ajaran tersebut. oh ya, mentor merlin si gius dan NAGA. hm

Ibu Separuh Masak said...

Assalamualaikum dan waalaikumsalam..


@mohamad firdous : Alhamdulillah, terima kasih, saya sihat. Tunggu lama sangat ya.. sori..


@Matahari Bulan : Datang, divide dan conquer. Pada pendapat saya, semuanya berkemungkinan sekiranya kita lihat tugas dajjal sebagai penyelamat palsu yang menyatukan negara-negara itu di bawah payung kekuasaannya (sedangkan itu adalah tugas mulia Imam Mahdi dan Nabi Isa a.s.). Wallahu a'lam.

Saya dah singgah blog awak. Terasa diri begitu kerdil melihat saiz bumi berbanding planet-planet yang lebih besar. Nikmat Allah yang bagaimana yang kita ingin dustakan..


@fendy : Terima kasih awak..


@naza : Ini mesti peminat Ziana Zain ni.. Selalu baca tak habis ke?


@Kidxx obito : Lama tak nampak? Bizi?

Zaman sekarang, dah sukar nak bezakan mana satu rekaan dan mana satu realiti. Dalam kristian, mereka percaya Islam adalah ajaran syaitan yang diajar kepada Nabi Muhammad saw.

Di sinilah ilusi fantasi diterapkan untuk mengajak kita menerima bahawa old religion penuh dengan unsur magik dan perlu ditolak. Sedangkan kita melihat old religion sebagai agama yang dbawa oleh Nabi Adam a.s iaitu Islam.


Wassalam.



Kidxx obito said...

aah ibu baru start sem baru kat U. Alhamdulilah hati tergerak nk blogwalking aleh2 ibu keluar entri baru hehe. terime kasih banyak ibu dgn isinya yg padu!

mood: tak sabar nak tau end up topik ni.

gila-haih said...

"Dia berniat meletakkan manusia di dalam keadaan ketakutan dan putus asa."

adakah kemunculannya yang disebabkan kemarahan itu seperti;

1) marah sebab manusia sudah tidak takut dan tidak putus asa

2)plan dia dah tak jadi, penat ja plan. if u want thing do right, do it your self. hiden hand dah tak leh harap, so dia pun keluar


kenapa dia marah, kenapa kenapa?

kenapa sekarang dia tak marah?

marah marah



..
GILA-HAIH!

Ibu Separuh Masak said...

Salam gila-haih, pertanyaan anda sebenarnya sama dengan apa yang ada di minda saya.

Anda tanya saya, otak saya tak dapat nak menangkap apa yang dia marah sangat. Tapi saya ada teori.

Teori suka-suka saya ialah : Semakin ramai yang mewar-warkan tentang dia, tentang muslihat penipuannya, tentang perancangannya, maka semakin ramailah yang tahu akan konspirasinya. So marahlah dia. Bukankah sepatutnya perancangan itu sulit. Kalau dah ramai yang tahu kan dah tak surprise lagi.. Bila dah ramai yang sedar, akan semakin berkuranganlah pengikut dia kan?

Bukankah dajjal akan muncul bila orang dah lupakan dia, bila imam sudah lupa untuk memberi peringatan di mimbar? Bila ada orang asyik ingatkan aje, sampai bila orang nak lupa? Tu yang dia marah tu kot. Dia dah tak sabar-sabar nak keluar, kaki dah siap-sap nak melangkah, tapi orang tak lupa-lupa juga. Fed-up betul.

Dajjal merasa dialah sebaik-baik perancang. Tapi dia terlupa ada yang lebih berkuasa darinya, Allah swt, tuhan sekelian alam, Maha Perancang akan segalanya.

Sekian, terima kasih baca teori saya yang tah apa-apa ni. Kepada yang lain, boleh share teori anda juga. Sekadar berteori, tak kena bayar, kan?

Wassalam.

Fared said...

Salam Ibu...

Tertarik dgn ulasan yg panjang lebar berserta bukti2nya. Emm...mengujakan dn menyedarkan. Sy amik petikan ini :

Lihat ramalan Nostradamus di dalam Century III, Quatrain 83 :

- apa yg sy ketahui dn fhm , Si Nostradamus ini hanya pemyambung warisan dari ayah beliau ( lupa nama bapaknya ), yang bapak Si Nostradamus ini mengambil ramalan2 ini dari pendita2 yahudi dn yg sebenarnya...sy tlh dimaklumkan...apa2 yg diramalkan oleh Nostradamus ini sebenarnya bukan ramalan beliau sendiri tp di ambil dari satu sumber... ( rahsia ).

Ini pandangan sy la yer...jgn lak fikir bukan2...

Wira Watan.

The Librarian said...

As salam ibu,

Terima aksih atas info yang sangat bermanfaat. Lepas ni nak buat tajuk apa pula? boleh yak kalau ibu kupaskan tajuk fenomena 2012 yang dikaitkan dengan banjir besar, gempa bumi dan permulaan sebuah fasa baru.

Tq

The Librarian

Ibu Separuh Masak said...

Waalaikumsalam wbt,

@Fared aka Wira Watan : rasanya dah bukan rahsia lagi tu en.fared sebab saya dah tahu.. ramai yang dah tahu..

@The Librarian : Terima kasih kembali.. Kalau nak kupas tentang fenomena 2012, macam dah tak best sebab dah nak masuk new year... Cuba cari kat blog lain, banyak diorang dah citer pasal ni..

Next artikel sedang dalam proses. Minggu depan insyaAllah saya post. Tapi macam lain dari yang lain..

Wan Abdullah said...

salam ...

terima kasih kerana sudi menjawap. baguslah kalau dh ramai yg tahu rahsia tu.

tak sbr tunggu artikel terbaru... teruskan...

* http://militaryofmalaysia.net/
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

- tak dpt nk masuk blog Tn Hj Shah...kena usir kot...ntahlah...hehehe

Anonymous said...

assalamu'alaikum, ibu1/2masak

lamo pulak kali ni utk menyiapkan resep baru

tq, ab

Ibu Separuh Masak said...

Assalamualaikum wbt.


@Wan Abdullah : sama-sama En. Wan. Rahsia tu ramai yang dah tahu tapi yang tidak tahu lebih ramai lagi kerana mereka tidak mencari. Bila blog En.Wan mula beroperasi? Dah boleh masuk MoM?


@ab : Wa'alaikumsalam En. ab. Lama sebab saya liburan. Sori ya tunggu lama. Tapi artikel dah keluar dah. Tak tahulah kena dengan selera atau tidak.


Wassalam.

Anonymous said...

salam, ibu..
saye ni bru je lg bace blog ni, dlm smggu la...
isi2 mmg mnarik...BUT..saya xleh abaikan yg isi2 blog ibu ni TERLALU bnyak KESAMAAN dgn isi2 blog someone..to be exact, from here
http://rijalhawariyyun.blogspot.com/2010/05/merlin-chapter-2.html
gpon post2 dy 2010...so, nk tanya la
btol ke ibu buat research sendiri or just rujuk blog org len & rephrase ayat je..sbb buku rujukan pon sama, muhammad isa daud..coincidence???
maaf la klu prtanyaan ni buat ibu tersinggung, juz wondering...tenkiu

Anonymous said...

ni lg satu post yg telah di post blogger sya link di atas...sangat sama ayatnya..hmm
"shbt2..jika kita menonton (LOTR)LORD OF THE RINGS, kita melihat bahawa Gandalf mengembara ke alam Hobbit dan bertemu makhluk aneh yang bertelinga panjang yang jelas menampilkan suasana alam jin. Jika dilihat di dalam MERLIN: SHAMAN, PROPHET MAGICIAN karya JOHN MATTHEWS dinukilkan....."
with some touch up la, musykilnya ngn ibu ni....

Ibu Separuh Masak said...

Assalamualaikum anon di atas,

Hii seramnya saya dapat komen macam ni.. Tak boleh tunggu lelama nak jawab..

Hai anon, thanks sudi bertanya. Saya tak marah mahupun ambil hati sebab anda berhak bertanya sekiranya ada kemusykilan..

Okey, saya jelaskan. Awak baca ea..
Melihat kepada blog yang anda maksudkan, ini bermakna beliau dan saya telah menggunakan buku yang sama dan dari penulis yang sama. Jika anda habiskan baca sehingga siri 13, anda akan tahu perkara sebenar. Cuma, blogger tu berkongsi lebih awal iaitu semasa buku tentang kisah dajjal ni dipublish pada 2010.

Lagipun blog itu hanya mengupas tentang bab Merlin sahaja. Tetapi saya persembahkan keseluruhan isi buku. So, sesape yang tak beli buku tu, boleh baca di sini. Lagipun bukan semua orang pergi ke blog yang sama dan baca buku yang sama untuk mendapatkan pengetahuan sebegini. Saya tidak mengkaji, tidak buat research, tetapi saya hanya berkongsi buku-buku yang saya rasa menarik. Saya juga telah memberi kredit kepada penulis buku ini di akhir siri.

Apapun, tahniah anda dah baca sampai sini. Kena baca sampai habis tau anon.. :P

Harap tiada kemusykilan lagi.

Wassalam.

Anonymous said...

salam ibu, oh...gitu..
okay, sorry if previous questions were a bit provocative....nway, keep up ur writing, don't let any of these kind of questions get u down...
tenkiu 4 da penjelasan :)

Ibu Separuh Masak said...

Assalamualaikum wbt,

Waalaikumsalam anon, a'ah, macam tu la ceritanya.. hehe

Don't worry a thing, I'm alright. Glad to have you here.

Wassalam.

Fyruze said...

Saya baru je komen ni sebab saja nak baca dengan penuh teliti stiap butir maklumat ni..ade yg baru ada yang sy dah dengar..bagus juga puan..indahnya jika penulisan beginilah yang dijadikan panduan anak2 muda tuk salah satu sampingan menempuh alam dunia ni..memang kita dah xboleh lari..tapi Allah sajalah tempat kita memohon..Dia lebih Berkuasa dari segalanya...Insya'allah akan saya war2kan blog ni and nak bagi buka minda ank muda n sape2 saja yg xterbuka lagi sbb de juga kenalan sy yg mempertikaikan semua maklumat begini selepas mengetahuinya..bahaya..sebab dia telah termasuk dlm mereka yang mengejar duniawi...kerjaya..duit..harta..nafsu...supaya ramai lagi yang sedar akan perkara ini...

emma said...

bila nak sambung?tetsrik sangat dengan cara penyampaian. harap sgt dapat sambung lagi

pen hijau said...

Terima kasih wahai penulis..menarik sungguh.dlam memerangi dajjal ni kite jgak perlu perangi nafsu dlm diri kite kan.dn insyaallah kita akan bsama2 turut serta dalam tentera panji hitam nanti.